Informacje ogólne:

  • lotnisko:
    Port Lotniczy jest otwarty

    pn. wt. śr. czw. pt. sob. niedz.
    00:00 – 15:00
    23:00 – 00:00
    00:00 – 15:00
    23:00 – 00:00
    00:00 – 15:00
    23:00 – 00:00
    00:00 – 15:00
    22:00 – 00:00
    00:00 – 15:00
    22:00 – 00:59
    00:00 – 7:00 23:00 – 00:00

    Służba kontroli lotów w godzinach 5:00 – 8:00 i 22:30 – 00:59
    Planowane starty i lądowania poza godzinami funkcjonowania lotniska należy zgłaszać zarządzającemu na 72h przed wykonaniem operacji lotniczej.

  • Starty i lądowania poza godzinami wyszczególnionymi są zabronione
  • Wykonywanie operacji poza standardowymi godzinami jest możliwe po uzgodnieniu z Zarządzającym
  • przepustowość terminalu pasażerskiego: 150 tys. osób rocznie + hala kontroli przylotów do 360 tys. osób rocznie
  • lotnicze przejście graniczne i urząd celny:
  • Lotniskowy Komisariat Policji: nie
  • ochrona: 24h
  • Komisariat Policji: Sulechów

Kolesin

(3 km od lotniska)

  • +48 571 245 145

Nowe Kramsko

(1 km od lotniska)

  • +48 724 161 515

Babimost

(5 km od lotniska)

  • +48 607 676 548

Dane techniczne:

  • kod IATA: IEG
  • kod ICAO: EPZG
  • punkt odniesienia lotniska: 52º08’19” N 15º47’55” E
  • ILS LOC IZGA 111.300 MHz
  • ILS GP/DME 332.300 IZGA CH 50X
  • DVOR/DME ZLG : 110,650 MHz
    Kanał DME : 43Y
    Więcej danych : DVOR/DME ZLG
  • Środek RWY 06/24
  • miasto odległość i kierunek: 34 km (18.4 NM)
  • BRG 045o GEO
  • wzniesienie lotniska: 194 ft
  • deklinacja magnetyczna i jej roczna poprawka: 4º E (2016)/9′ E
  • rodzaje paliwa: Avgas 100 LL, Jet – A1
  • urządzenia do tankowania: Autocysterny: Avgas 100 LL – 7.500 litrów, Jet A 1 – 18.000 litrów
  • ochrona przeciwpożarowa: kategoria V(na żądanie VII z wyprzedzeniem 24 H)
  • częstotliwość: TWR 118,750 Mh
  • użytkowanie lotniska: cały rok
  • godziny pracy CTR TWR: pn.-pt: 05.00 – 08.00 LT i 22.30 – 0.59 LT, sob. 05.00 – 08.00 LT, niedz. 22.30 – 0.59 LT
  • zarządzający lotniskiem: Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL)
  • światła podejścia i drogi startowej: ALPA-ATA cat.I SFL
    24-system podejścia precyzyjnego kategorii I-ej, „krzyż” o długości 900m LIH, oś błyskowa
    06-uproszczony świetlny system podejścia precyzyjnego – „krzyż” z osią na długości 420m i poprzeczką w odległości 300m od THRwizualny system podejścia:
    24-PAPI, kąt ścieżki schodzenia 3st. w odległości 306m od THR 24 po lewej stronie RWY
    06-PAPI kąt ścieżki schodzenia 3st. w odległości 320m od THR 06

Droga Startowa, Drogi Kołowania i Płyty Postoju Samolotów:

  • DS zmodernizowana w 1989 roku: nowa nawierzchnia betonowa o grubości 45÷47 cm wraz z oświetleniem krawędziowym i progów
  • w roku 2008 wykonano wymianę dylatacji, naprawiono pęknięcia i ubytki nawierzchni, odnowiono malowanie poziome
  • kierunek: 06/24
  • wymiary: 2500 m × 60 m
  • nośność nawierzchni: PCN 57/R/A/W/T
  • możliwości operacyjne: wszystkie współczesne samoloty
  • 3 płyty postojowe samolotów o łącznej powierzchni 57 000 m²
  • główna płyta PPS-1 może być wykorzystywana do postoju samolotów o literze kodu F

Ostatnie inwestycje:

  • nowy sprzęt do zimowego utrzymania lotniska
  • nowa sieć telekomunikacji i monitoringu lotniska
  • nowe urządzenia nawigacyjne ILS/DME i meteorologiczne AWOS7
  • nowa hala kontroli przylotów

Więcej informacji na temat lotniska Zielona Góra znajdziesz w serwisie Służby Informacji Lotniczej (AIS – API Polska).

Start typing and press Enter to search

Click to listen highlighted text!