Informacje ogólne:

  • lotnisko:
    Port Lotniczy jest otwarty
pn. wt. śr. czw. pt. sob. niedz.
00:00 – 15:00
23:00 – 00:00
00:00 – 15:00
23:00 – 00:00
00:00 – 15:00
23:00 – 00:00
00:00 – 15:00
23:00 – 00:00
00:00 – 15:00
23:00 – 00:00
00:00 – 7:00 23:00 – 00:00

Służba kontroli lotów w godzinach 5:00 – 8:00 i 22:30 – 00:59
Planowane starty i lądowania poza godzinami funkcjonowania lotniska należy zgłaszać zarządzającemu na 72h przed wykonaniem operacji lotniczej.

 

Kolesin

(3 km od lotniska)

Nowe Kramsko

(1 km od lotniska)

Babimost

(5 km od lotniska)

Dane techniczne:

  • kod IATA: IEG
  • kod ICAO: EPZG
  • punkt odniesienia lotniska: 52º08’19” N 15º47’55” E
  • ILS LOC IZGA 111.300 MHz
  • ILS GP/DME 332.300 IZGA CH 50X
  • DVOR/DME ZLG : 110,650 MHz
    Kanał DME : 43Y
    Więcej danych : DVOR/DME ZLG
  • Środek RWY 06/24
  • miasto odległość i kierunek: 34 km (18.4 NM)
  • BRG 045o GEO
  • wzniesienie lotniska: 194 ft
  • deklinacja magnetyczna i jej roczna poprawka: 4º E (2016)/9′ E
  • rodzaje paliwa: Avgas 100 LL, Jet – A1
  • urządzenia do tankowania: Autocysterny: Avgas 100 LL – 7.500 litrów, Jet A 1 – 18.000 litrów
  • ochrona przeciwpożarowa: kategoria V(na żądanie VII z wyprzedzeniem 24 H)
  • częstotliwość: TWR 118,750 Mh
  • użytkowanie lotniska: cały rok
  • godziny pracy CTR TWR: pn.-pt: 05.00 – 08.00 LT i 22.30 – 0.59 LT, sob. 05.00 – 08.00 LT, niedz. 22.30 – 0.59 LT
  • zarządzający lotniskiem: Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL)
  • światła podejścia i drogi startowej: ALPA-ATA cat.I SFL
    24-system podejścia precyzyjnego kategorii I-ej, „krzyż” o długości 900m LIH, oś błyskowa
    06-uproszczony świetlny system podejścia precyzyjnego – „krzyż” z osią na długości 420m i poprzeczką w odległości 300m od THRwizualny system podejścia:
    24-PAPI, kąt ścieżki schodzenia 3st. w odległości 306m od THR 24 po lewej stronie RWY
    06-PAPI kąt ścieżki schodzenia 3st. w odległości 320m od THR 06

Droga Startowa, Drogi Kołowania i Płyty Postoju Samolotów:

  • DS zmodernizowana w 1989 roku: nowa nawierzchnia betonowa o grubości 45÷47 cm wraz z oświetleniem krawędziowym i progów
  • w roku 2008 wykonano wymianę dylatacji, naprawiono pęknięcia i ubytki nawierzchni, odnowiono malowanie poziome
  • kierunek: 06/24
  • wymiary: 2500 m × 60 m
  • nośność nawierzchni: PCN 57/R/A/W/T
  • możliwości operacyjne: wszystkie współczesne samoloty
  • 3 płyty postojowe samolotów o łącznej powierzchni 57 000 m²
  • główna płyta PPS-1 może być wykorzystywana do postoju samolotów o literze kodu F

Ostatnie inwestycje:

  • nowy sprzęt do zimowego utrzymania lotniska
  • nowa sieć telekomunikacji i monitoringu lotniska
  • nowe urządzenia nawigacyjne ILS/DME i meteorologiczne AWOS7
  • nowa hala kontroli przylotów

Więcej informacji na temat lotniska Zielona Góra znajdziesz w serwisie Służby Informacji Lotniczej (AIS – API Polska).

Start typing and press Enter to search

facebook
Click to listen highlighted text!