Informacje ogólne:
- lotnisko:
Port Lotniczy jest otwarty (LT)
pn. | wt. | śr. | czw. | pt. | sob. | niedz. |
---|---|---|---|---|---|---|
07:00-22:00 | 07:00-22:00 | 07:00-22:00 | 07:00-22:00 | 07:00-22:00 | Zamknięte | 14:00-22:00 |
Służba kontroli lotów
Pon , Wt , Czw , Pt : 07:00 – 10:00 ; 12:00 – 17:00 ; 19:00 – 22:00
Śr : 07:00 – 10:00 ; 12:00 – 14:30
Nd : 14:30 – 17:00 ; 19:00 – 22:00
Planowane starty i lądowania poza godzinami funkcjonowania lotniska należy zgłaszać zarządzającemu na 72h przed wykonaniem operacji lotniczej.
- Starty i lądowania poza godzinami wyszczególnionymi są zabronione
- Wykonywanie operacji poza standardowymi godzinami jest możliwe po uzgodnieniu z Zarządzającym
- przepustowość terminalu pasażerskiego: 150 tys. osób rocznie + hala kontroli przylotów do 360 tys. osób rocznie
- lotnicze przejście graniczne i urząd celny:
- Przejście graniczne w godzinach funkcjonowania lotniska zabezpiecza Placówka Straży Granicznej Zielona Góra-Babimost
- Obsługę celną zabezpiecza Oddział Celny w Zielonej Górze
- Planowane starty i lądowania z i do państw spoza strefy Schengen zgłaszać należy zarządzającemu lotniskiem, nie później niż 48h przed wykonaniem operacji lotniczej.
- Lotniskowy Komisariat Policji: nie
- ochrona: 24h
- Komisariat Policji: Sulechów
Kolesin
(3 km od lotniska)
Nowe Kramsko
(1 km od lotniska)
Babimost
(5 km od lotniska)
Dane techniczne:
- kod IATA: IEG
- kod ICAO: EPZG
- punkt odniesienia lotniska: 52º08’19” N 15º47’55” E
- ILS LOC IZGA 111.300 MHz
- ILS GP/DME 332.300 IZGA CH 50X
- DVOR/DME ZLG : 110,650 MHz
Kanał DME : 43Y
Więcej danych : DVOR/DME ZLG - Środek RWY 06/24
- miasto odległość i kierunek: 34 km (18.4 NM)
- BRG 045o GEO
- wzniesienie lotniska: 194 ft
- deklinacja magnetyczna i jej roczna poprawka: 4º E (2016)/9′ E
- rodzaje paliwa: Avgas 100 LL, Jet – A1
- urządzenia do tankowania: Autocysterny: Avgas 100 LL – 7.500 litrów, Jet A 1 – 18.000 litrów
- ochrona przeciwpożarowa: kategoria V(na żądanie VII z wyprzedzeniem 24 H)
- częstotliwość: TWR 118,750 Mh
- użytkowanie lotniska: cały rok
- godziny pracy CTR TWR: pn.-pt: 05.00 – 08.00 LT i 22.30 – 0.59 LT, sob. 05.00 – 08.00 LT, niedz. 22.30 – 0.59 LT
- zarządzający lotniskiem: Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL)
- światła podejścia i drogi startowej: ALPA-ATA cat.I SFL
24-system podejścia precyzyjnego kategorii I-ej, „krzyż” o długości 900m LIH, oś błyskowa
06-uproszczony świetlny system podejścia precyzyjnego – „krzyż” z osią na długości 420m i poprzeczką w odległości 300m od THRwizualny system podejścia:
24-PAPI, kąt ścieżki schodzenia 3st. w odległości 306m od THR 24 po lewej stronie RWY
06-PAPI kąt ścieżki schodzenia 3st. w odległości 320m od THR 06
Droga Startowa, Drogi Kołowania i Płyty Postoju Samolotów:
- DS zmodernizowana w 1989 roku: nowa nawierzchnia betonowa o grubości 45÷47 cm wraz z oświetleniem krawędziowym i progów
- w roku 2008 wykonano wymianę dylatacji, naprawiono pęknięcia i ubytki nawierzchni, odnowiono malowanie poziome
- kierunek: 06/24
- wymiary: 2500 m × 60 m
- nośność nawierzchni: PCN 57/R/A/W/T
- możliwości operacyjne: wszystkie współczesne samoloty
- 3 płyty postojowe samolotów o łącznej powierzchni 57 000 m²
- główna płyta PPS-1 może być wykorzystywana do postoju samolotów o literze kodu F
Ostatnie inwestycje:
- nowy sprzęt do zimowego utrzymania lotniska
- nowa sieć telekomunikacji i monitoringu lotniska
- nowe urządzenia nawigacyjne ILS/DME i meteorologiczne AWOS7
- nowa hala kontroli przylotów
Uzgodnienie tymczasowej przeszkody lotniczej
Uzgadnianie lokalizacji tymczasowych przeszkód lotniczych (dźwigów samochodowych, żurawi wieżowych, pomp do betonu itp.)
Ustawą z dnia 14 grudnia 2018 o zmianie ustawy Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r., poz. 235) wprowadzone zostały przepisy obligujące do uzgadniania z Zarządzającym Lotniskiem Zielona Góra-Babimost lokalizacji dźwigów przekraczających wysokość wyznaczoną przez powierzchnie ograniczające przeszkody w rejonie lotniska Zielona Góra-Babimost.
Zgodnie z art. 87 ust. 4 Prawa lotniczego (Dz. U. z 2018 r. poz. 1183 z późn. zm.) wszystkie obiekty stałe tymczasowym oraz ruchome stanowiące przeszkody lotnicze (tzn. przewyższające powierzchnie ograniczające przeszkody wyznaczone dla lotniska Zielona Góra-Babimost, muszą przed ich posadowieniem być uzgodnione przez Zarządzającego Lotniskiem Zielona Góra-Babimost i Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.
Wniosek o uzgodnienie posadowienia przeszkody lotniczej należy składać jednocześnie do Zarządzającego lotniskiem na adres:
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost ul. Szkolna 23 66-111 Nowe Kramsko
oraz odrębny wniosek (do pobrania ze strony PAŻP) należy złożyć w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej zapewniającej służbę ruchu lotniczego na lotnisku Zielona Góra-Babimost na adres:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej ul. Wieżowa 8 02-147 Warszawa
Wniosek należy złożyć z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy rozpatrzenie wniosku będzie wymagało dodatkowych informacji, wnioskodawca zostanie poinformowany o konieczności uzupełnienia złożonego wniosku.
Uzgodnienie będzie wydane w formie papierowej.
Wniosek można pobrać ze strony:
https://www.polish-airports.com/pl/port-lotniczy-zielona-gora-babimost.html
Zamiar postawienia / pracy dźwigów (po uzyskaniu uzgodnienia)
należy zgłaszać na adres e-mail: biurozg@polish-airports.com.
Więcej informacji na temat lotniska Zielona Góra znajdziesz w serwisie Służby Informacji Lotniczej (AIS – API Polska).