Opłaty za lądowanie | |
---|---|
Statku powietrznego o masie startowej ≤ 2 t | 50 PLN |
Statku powietrznego o masie startowej > 2 -100t | 30 PLN/t* |
Śmigłowca | 15 PLN/t* |
*) za każdą rozpoczętą tonę
Opłaty za pasażera | |
---|---|
Wysokość opłaty pasażerskiej | 24 PLN |
Opłaty postojowe
Jednostka naliczania opłaty | Stawka opłaty |
dla statków powietrznych o MTOM do 2 ton włącznie | |
za każde rozpoczęte 24 godziny postoju | 8,00 PLN |
dla statków powietrznych o MTOM powyżej 2 ton | |
za każdą tonę MTOM statku powietrznego i każde rozpoczęte 24 godziny postoju, za postój nieprzekraczający 28 dni | 4,00 PLN |
za każdą tonę MTOM statku powietrznego i każde rozpoczęte 7 godni postoju, za postój przekraczający 28 dni | 23,80 PLN |
Standardowa Obsługa Naziemna | |
---|---|
samolot o masie startowej < 2 t | 60 PLN |
samolot o masie startowej 2 t – 100 t | 50 PLN za każdą rozpoczętą tonę |
samolot o masie startowej 100 – 200 t | 40 PLN za każdą rozpoczętą tonę |
samolot o masie startowej > 200 t | 30 PLN za każdą rozpoczętą tonę |
Opłata za standardową obsługę naziemną małych samolotów obejmuje: asystę agenta, rozładunek i załadunek bagażu, transport po płycie i jest liczona wg maksymalnej masy startowej (cena netto).
Powyższe ceny nie zawierają podatku VAT i podatku akcyzowego.
W celu nabycia paliwa z zastosowaniem stawki VAT 0% konieczne jest:
- obecność na aktualnej liście przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym (publikowanej przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub przez odpowiedni dla siedziby przewoźnika urząd administracji państwowej)
- w przypadku, gdy w kraju siedziby przewoźnika nie ma publikowanej listy, o której mowa powyżej i Kupujący nie znajduje się na liście publikowanej przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego warunkiem koniecznym dla zastosowania stawki VAT 0% jest przedstawienie oryginału urzędowego dokumentu potwierdzającego uznanie przewoźnika w państwie jego siedziby za wykonującego głównie przewozy w transporcie międzynarodowym (np. koncesji, certyfikatu AOC lub innego równoważnego dokumentu potwierdzającego uprawnienie do wykonywania przewozów w transporcie międzynarodowym).